تبلیغات
شرکت باغبان - تنها راه نجات تولیدات کشاورزی، ساماندهی بازار است
 
شرکت باغبان
 
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی:

تنها راه نجات تولیدات کشاورزی، ساماندهی بازار است

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی در حاشیه دوره آموزشی بازاریابی و فروش محصولات در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در راستای شکوفایی اقتصادی در سال جهاد اقتصادی، باید بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی به طور علمی آموزش داده شود.

علی مظفری افزود: در حال حاضر کمترین سود نصیب تولیدکنندگان می شود و بیشترین آن به واسطه ها تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران اتحادیه ها و تعاونیهای روستایی کشور مهمترین ارکانی هستند که آموزش آنها با شیوه های نوین بازاریابی می تواند به بخش تولید کمک بزرگی کند.

مظفری ادامه داد: تعاونیهای تولید بخش کشاورزی صرفا توزیع کننده نهاده ها هستند، اما باید جهت حرکت آنها به سمتی سوق داده شود که بتوانند برای تولید، برندسازی، بازاررسانی، بازاریابی و حتی صادرات انجام دهند.

وی تصریح کرد: جهت تعاونیها باید به سمتی برود که به بنگاههای اقتصادی سودده تبدیل شود و تنها راه نجات تولیدات بخش کشاورزی نیز ساماندهی بازار محصولات کشاورزی است.

 

برگزاری دومین دوره آموزشی بازاریابی در اردیبهشت ماه

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی یادآور شد: این اتحادیه در برنامه دارد که دوره آموزشی دو روزه دیگری را در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار کند.

مظفری تاکید کرد: تولیدکنندگان ایرانی، اصول بازاریابی جدید را کامل بلد نیستند و بدین ترتیب فرصت برای سایر کشورها که دارای برند و بسته بندی مناسب هستند، فراهم می شود تا از ایران جلوتر باشند.

وی به برندسازی ضعیف محصولات کشاورزی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این عامل باعث شده که بازار به دست تولیدکنندگان خارجی و واردکنندگان بیفتد.

 

باید عنوان کشاورزی به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اضافه شود

مظفری درباره ارتباط اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران و بخش کشاورزی گفت: جایگاه بخش کشاورزی در این اتاق کاملا ضعیف است و لازم است این ضعف برطرف شود.

وی در ادامه افزود: طی نامه ای اعلام شده است که باید عنوان کشاورزی به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اضافه شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی در شرایط حاضر، غذای 75 میلیون نفر انسان را فراهم می کند. اما حمایتهای دولتی نسبت به بخش کشاورزی در مقایسه با صنعت و بازرگانی ضعیفتر است. بنابراین لازم است دولت توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد زیرا پیش بینی می شود سلاح درگیریهای آتی غذا خواهد بود.

مظفری ادامه داد: نباید اجازه دهیم که مافیا سود بیشتری در مقایسه با تولیدکنندگان و بهره برداران به دست آورد زیرا چنین اتفاقی آفت بخش تولید محسوب می شود.

وی به توانمندسازی تعاونیها و اتحادیه های بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: اگر دولت کمک کند، این اتحادیه ها خواهند توانست نقش واسطه ها را کمرنگتر و در عوض سود تولیدکنندگان را با بازاریابی مناسب محصولات کشاورزی افزایش دهند.

 

ارسال نامه تشکلهای بخش کشاورزی برای خریداری ساختمان شیشه ای به ریاست جمهوری

مظفری درباره ساختمان شیشه ای وزارت جهاد کشاورزی که به عنوان نماد بلوار کشاورز محسوب می شود و در این روزها شاهد تخلیه و چندی بعد فروش آن هستیم، تصریح کرد: اتحادیه ها و تشکلهای روستایی و کشاورزی طی نامه ای از رییس جمهور تقاضا کردند تا این ساختمان به این بخش فروخته شود تا تعاونیها در آن مستقر شده و نماد کشاورزی حفظ شود.

وی تاکید کرد: پراکندگی معاونتها و بخشهای مختلف وزارت جهاد کشاورزی در فصل کشت و کار کشاورزان، لطمه بزرگی برای این بخش خواهد داشت. زیرا برای گرفتن مجوز و حتی نظرخواهی، برخی از تعاونیها حتی شماره تماس جدید مسئولان مربوطه را ندارند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی اظهار داشت: این اتحادیه به همراه تمامی تشکلهای تحت پوشش بخش در برنامه دارد ساختمان شیشه ای وزارت جهاد کشاورزی را به صورت سهام به تولیدکنندگان واگذار کند، اما مدیریت ساختمان در دست تشکلها باقی بماند.

 

ساختمان شیشه ای، 300 میلیارد تومان

مظفری همچنین گفت: قیمت پایه ای که برای فروش ساختمان شیشه ای گذاشته شده، 300 میلیارد تومان است و تشکلها این قابلیت را دارند که ساختمان را به صورت کامل خریداری کنند.

وی در ادامه افزود: پولی که دامداران در دست کارخانه های شیر دارند، هر دو ماه 900 میلیارد تومان است. بنابراین خریداری ساختمان شیشه ای مشکلی برای بخش خصوصی کشاورزی ایجاد نمی کند.

مظفری در پایان درباره برگزاری این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: قصد داریم که مدیران تعاونیها را با حقوقشان آشنا کنیم تا بتوانند احقاق حق کرده و با آموزشهایی که می بینند، دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کنند و بدین ترتیب نقش دلالها در بازاررسانی محصولات کشاورزی تعدیل می شود./

 

خبرنگار: مژگان ستار


کد خبر: N-900124-02_R





نوع مطلب : خبرنامه، متفرقه، 
برچسب ها : خبر، خبر نامه، کشاورزی، بازاریابی،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره ما


به امید پیشرفت روز افزون کشاورزی کشور عزیزمان ایران

مدیر وبلاگ : علی اصغر رضایی فر
نظرسنجی
مطالب این وبلاگ را در چه سطحی میبینید؟








جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :